naslovna slika

naslovna slika
Vanilica

петак, 29. новембар 2013.

Šomloi galuška

Prava mađarska poslastica.Spremila sam ga jer moj mužić nije još nikad probao i nije ni znao šta je to. Sramota…ima mađaricu za ženu i nezna za ovu divnu sočnu poslasticu.Spremila sam mu i oduševio se. Prava šomloi galuška ima 3 različite piškote,vanila fil preliv od ruma i čokolade i slatku pavlaku od gore.

Potrebno je:
1.Testo:     
   4 kom jaja, 4 kašike brašna, 4 kašike šećera,1 kašika vanilin ekstrakt,1 kom prašak za pecivo  
2.testo  
   4 kom jaja,2 kašike brašna,2 kašike kakaa,4 kašike šećera,1 kom praška za pecivo  
3.Testo:
   4 kom jaja,4 kašike mlevenih oraha,4 kašike šećera,1 kom prašak za pecivo
Fil:
   4 žumanaca,3 kašike brašna,80 gr šećera,500 ml mleka,200 ml slatke pavlake
1.Preliv:
   200 gr šećer,2,5 deci vode,1 deci ruma,1 kom vanilin šećer, rendana kora 1 limuna 
2.preliv (čokoladni)  
   200 gr čokolade za kuvanje,250 gr šećera ,1,5 deci vode,1 deci ruma,100 gr suvog grozđa  
Potrebno je:
seckani orasi, marmelade od kajsija,mleveni orasi, 500 ml slatke pavlake
Priprema se:
Ispečemo tri piškote od navedenih sastojaka(umutim belanca u čvrst sneg dalje muteći dodam šećer, žumanca i brašno pomešan sa praškom za pecivo).Ja sam pekla u dubokoj tepsiji (đuvecara) 25×40 cm. Kad su se piškote ispekle ostavila sam sa strane i napravimo 1.preliv i fil.
Fil:4 žumanaca pomešamo sa 3 kašikom brašna i 80 gr šećera dodamo extrakt vanile  i polako mu dodajemo malo po malo 500 ml mleka i 200 ml slatke pavlake.Stavimo ga na vatru i skuvamo ga do željene gustine uz stalno mešanje.
Za 1.preliv sve stavimo u šerpicu i prokuvamo par minuta.
Ređamo-U duboku tepsiju(u onoj kojoj sam pekla) stavimo čokoladnu piškotu i prelijemo sa 1/3 preliva sipamo pola fila od vanile pospemo sa malo seckanih oraha i suvog grozđa(ja sam grozđe na par sati potopila u rum),stavimo vanila piškotu opet 1/3 preliva pa ostatak fila pa orasi i suvo grozđe, i na kraju piškota sa orasima i ostatak preliva.Namažemo sa marmeladom i pospemo sa mlevenim orasima. Ostavimo u frižider da prenoći.
Napravimo cokoladni 2.preliv i umutimo slatku pavlaku.
U male činijice kašikom vadimo galuške (knedle,valjuške) pospemo sa malo čokoladnog preliva stavimo preko slatku pavlaku i uživamo.
Čokoladni preliv mi se stvrdnu svaki put sam ga podgrejala da se otop.


4 коментара: